Hoe kan het dat bij tnt briefversturen tarieven geen 5 postzegels mogelijk is?

Als ik een brief wil versturen van 100 tot 250 gram zijn er 4 postzegels nodig en als ik 1 tarief hoger ga zitten an 250 - 2 kilo moeten er ineens 6 postzegels op?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Je bent in de war met het soort poststuk. Een item van tussen de 250 gram en 2 kilo kan onmogelijk een brief zijn, dat moet een pakket betreffen. Het vervoer daarvan kan niet per brievenbus geregeld worden, maar het moet gebracht en bezorgd worden. Daarom is dat duurder dan een brief die gewoon door de gleuf past. Omdat het naar verhouding meer werk geeft.
Amadea