Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je van een woning twee maken, zonder een extra huisnummer en met maar een ingang?

Mijn schoonouders hebben woning en winkel aan huis. Ik ga samen met mijn vriend boven de winkel wonen. Mag dit zomaar?

Toegevoegd na 11 uur:
Mijn schoonouders blijven beneden wonen, ruimte achter de winkel en wij het bovendreef.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je mag het ongesplitst laten, maar ongesplitst val je in andere belastingregelingen.

Als je schoonouders elders gaan wonen, dan zijn zij de eigenaren en jullie de huurders.

Voor de landelijke belastingdienst en de gemeentelijke belastingdienst zal dan zeer snel de situatie duidelijk zijn.

Voor de post zal ook jullie post bij de winkel bezorgd worden. Maar zolang jullie mee helpen in de winkel zal alles wel correct verlopen.

Het mag dus wel, maar of het zo handig is. Is een andere kwestie.

Het is dan geen zelfstandige woonruimte, maar het wel zeer duidelijk wat het woondeel is en wat het winkeldeel is.

Het mag zomaar en het komt veel vaker voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding