Wat bedoelt men bij woningen met het K en E peil?

Mijn vader doet als beroep iets met huizen, ik hoor hem hier vaak over spreken weet iemand wat dit is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1K

Het beste antwoord

Het E-peil wordt in de Vlaamse energieprestatie en binnenklimaatnorm (EPB) gebruikt om het energieverbruik van woning of kantoor aan te geven. Hoe lager het E-peil, hoe energiezuiniger het gebouw.

Het K-peil van een woning is een kengetal om de graad van thermische verliezen door de gebouwschil aan te geven. In België wordt deze term samen met het E-peil berekend, in Nederland spreekt men van de epc-waarde.