Wat eet deze soort rups?

We waren lieveheersbeestjes aan het zoeken in de tuin en toen vonden we een rups. We willen graag zien hoe hij een vlinder word maar we weten noet wat we hem te eten moeten geven. Weten jullie dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
2.8K
Amadea
10 jaar geleden
Heeft ie aan het andere eind een zwart steekpuntje zitten?

Antwoorden (1)

Denk er welaan dat de rups zich eerst nog moet verpoppen, dus spint hij zich eerst in, hangt dan een hele tijd aan een tak of in een droog blaadje gerold in een droge en warme ruimte met de juiste vochtigheidsgraad en daarna wordt ie pas vlinder. De rups die je laat zien zal vrijwel alle groene blaadjes eten, dus geef hem verse blaadjes van een struik, maakt niet veel uit als het maar groen en vers is. Hangend slap blad wil hij al niet. Probeer eens een vers blaadje sla, dat is makkelijk te krijgen en aan een krop zit een hoop groen. Denk er wel aan dat je heel veel geduld moet hebben voor je een vlinder krijgt en dan is het misschien nog eentje die je helemaal niet mooi vindt!
Als je ooit in Amsterdam komt, ga dan eens naar de Hortus Botanicus. daar is een vlinderkas met een "poppenkast", waar allemaal poppen hangen die daar uit komen en dan als vlinder hun pracht laten zien. Ook diverse dierentuinen hebben vlindertuinen en poppenkasten!