Welke kamerplant is geschikt voor een nogal donkere hoek in de woonkamer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.9K

Het beste antwoord

Dit gevonden:
Ficus is één van de soorten die vaak in een studentenmilieu figureren. Hij dankt zijn populariteit allereerst aan zijn schaduw- en warmteminnende eigenschappen. Twee omgevingsfactoren die in nauwe studentenkamers planten vaak parten spelen. Zolang men zorgt dat de potkluit goed vochtig blijft en in het groeiseizoen maandelijks wordt bijgemest, groeit de plant voorspoedig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Zelf heb ik een bananenboom in de donkerste hoek staan en die groeit als kool.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klik op onderstaande link.

Een openbaring of nostalgie. Veel kijk- en luisterplezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AGLAONEMA, ANTHURIUM, ARAUCARIA, ASPIDISTRA
ASPLENIUM
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een varen, deze groeit in het bos namelijk ook onder schaduwrijke bomen. Wel veel water geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gisteren op TV gezien, de plant die alles kan doorstaan.
Licht, donker, geen water etc.etc.

DE studentenplant: de Sansevieria kirkii
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kunststofplant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vingerplant of Ficussen kleinbladerig of groot
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een van de allersterkste planten voor een wat donkere plaats is de Spatiphylum, behalve een mooie bladplant, komen er ook wel eens witte aronskelk achtige bloemen in.