Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik stookkosten terugvragen van mijn woningsstichting?

Wij betalen iedere maand 90 euro stookkosten, maar we gebruiken onze vermarming nooit. Is het dan mogelijk om een deel van het geld terug te vragen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
677
ronron1212
10 jaar geleden
Stookkosten terug vragen hoezo?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij betalen iedere maand 90 euro stookkosten, maar we gebruiken onze vermarming nooit. Is het dan mogelijk om een deel van het geld terug te vragen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vindt er geen periodieke eindafrekening plaats met behulp van de standen op de caloriemeters?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Woon je in een flat dan verdeel je de stookkosten, je buren stoken namelijk ook voor jouw warmte.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als jullie een meter hebben, dan is de 90 euro een voorschot op de stookkostenrekening. En aan het eind van het jaar is er een eindafrekening.
Wel mag je een vraag stellen aan de woningstichting over de stookkosten en hoe het berekend wordt.

Als er geen aparte meter is, dan is de 90 euro een vaste verdeling van de gemeenschappelijke stookkosten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies en in het laatste geval heb je wel voordeel als je in een flat woont en waar de mensen boven, onder en naast je flink stoken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klopt, die buren had ik ook. Mijn buurvrouw stookte tot 24 graden, mijn zijmuur was altijd lekker warm.
mijn ouders wonen op de bovenste verdieping van een flatgebouw met gedeelde ketel(s). Als er ook maar 1 persoon in het gebouw de radiator opendraait, hebben zij een warm plafond vanwege de leidingen die daar lopen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding