Als je een nieuwbouw woning (rijtjes huis/eengezinswoning) koopt, krijg jij dat dezelfde kortingen als je buren?

Mijn buren hebben op zolder gratis een muurtje gekregen zodat ze een extra kamer hebben (dit was een meerwerk optie).
Mijn andere buren hebben een aanbouw voor een veel mooiere prijs gekregen dan waarvoor ik hem kon kopen (heb het niet gedaan omdat hij te duur was)

Soms hoor je wel is dat als nieuwbouw woningen niet goed verkopen ze een gratis vloer geven of een bepaald bedrag voor een keuken en dat mensen die het al gekocht hadden dan ook krijgen. Dit lijkt mij een zelfde situatie.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Het staat verkoper vrij om speciale akties aan te bieden om de verkoop vlot te trekken. Dat wil niet zeggen dat bestaande kopers daar dan ook automatisch recht op hebben, tenzij uit coulance als er bijv. nog maar een paar woningen verkocht zijn. Bovendien gaat het hier om zaken die meteen bij de bouw gegeregeld moeten worden. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen door te onderhandelen (indien technisch nog mogelijk) !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe meer mensen aan de actie mee doen hoe hoger de korting kan zijn. En gelijke monniken, gelijke kappen.

Maar de korting is dat je gelijktijdig inkoopt, dus als later instapt kan het best zijn dan je de korting misloopt.

Naast collectieve kortingen zijn er ook individuele kortingen. Je kunt er geen rechten aan ontlenen.

En sommige mensen kunt beter onderhandelen. Wel kun je vragen of je buren ook voor jou willen onderhandelen. Meestal is een bouwer of aannemer wel gevoelig voor gratis reclame.

Kortom een aannemer of een leverancier zegt soms sneller ja, als je iemand zegt, mijn buren hebben de uitbouw gezien en zij willen deze ook voor dezelfde prijs. Jullie weten u hoe het moet en jullie hebben de winst al gemaakt.

Voor bestaande klanten wordt soms meer gedaan, dan voor nieuwe klanten.