kan je met een werkloosheidsuitkering een huis of app huren zowel particulier of via een immo kantoor ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Antwoorden (2)

Uit uw gebruik van immo kantoor neem ik aan dat u het hebt over de situatie in België.
Nu denk ik dat de situatie in België niet zo veel verschilt als in Nederland.

Nu ligt de huurprijs in de vrij sector zo hoog dat het onbetaalbaar geworden is in Nederland voor iemand met alleen een werkloosheidsuitkering.

Maar soms kan het niet anders want voor de sociale huursector zijn de wachtlijsten zo lang dat je wel moet.

Ook is het mogelijk dat in de vrij sector via particulieren of via immo kantoren ook betaalbare huurhuizen of huurappartementen te huren zijn. Alleen de kans er op is veel kleiner.

Zowel de Belgische als de Nederlandse overheid kent huursubsidie, maar de regels er voor verschillen. Omdat ik niet thuis ben in de Belgische situatie kan ik niet in gaan op de huursubsidie.

Toegevoegd na 58 seconden:
Ik hoop dat iemand met kennis van de Belgische situatie een beter antwoord kan geven of mijn antwoord kan aanvullen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk mag je een woning huren met een werkloosheidsuitkering. De bron van inkomsten is in principe niet van belang, zolang je aan kunt tonen dat je een regelmatig inkomen hebt. Ook zal een verhuurder kijken naar de hoogte van dat inkomen, om betalingsproblemen in de toekomst te vermijden.