Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Volgens mij zijn er bijna geen natuurlijke zwarte bloemen (die gekweekte tel ik niet mee!) omdat het geen kleur is die insecten aantrekt. Die houden van felle kleuren. En omdat zij toch voor bestuiving moeten zorgen om de soort voort te laten bestaan, heeft de natuur zich daar goed op aangepast met allemaal mooie gekleurde bloemen.
Die vleermuisbloem ziet er erg mooi uit maar zal het niet van insecten moeten hebben denk ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Die zijn er wel. Van tulpen weet ik het zeker. Zie de link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaan wel degelijk "zwarte" bloemen, bijvoorbeeld de zwarte vleermuisplant. (zie plaatje)
Men is er ook in geslaagd om "zwarte" tulpen, rozen en andere "zwarte" bloemen te kweken. Deze bloemen bevatten echter geen zwart pigment, dit komt gewoonweg niet voor in het plantenrijk (net zoals vogels wel felgroen, rood, geel en oranje kunnen zijn en zoogdieren niet). Het zijn meestal gewoon zeer donkerrode, -bruine of -paarse bloemen. De zoektocht naar de zwarte roos en tulp heeft veel mensen eeuwenlang gefascineerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zwarte bloemen bestaan wel .

Kijk maar eens op deze site:

http://images.google.nl/images?sourceid=ie7&q=zwarte+bloemen&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&oe=UTF-8&rlz=1I7ACAW&redir_esc=&um=1&ie=UTF-8&ei=ODqWS4GlBtP94AailM3iCg&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CBgQsAQwA
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die zijn er wel hoor.!
Een zwarte roos bijvoorbeeld
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Stokroos

Toegevoegd na 1 minuut:
En er zijn meer!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding