Waarom zit er in flessen wasmiddel veelal zo'n vreemd volume middel?

Het zijn vaak geen mooie ronde getallen zoals 1500ml of 1L maar 1282mL of 1170ml. Ronde getallen zijn toch logischer?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

omdat het bedrijf er dan voor kiest niet de inhoud af te ronden maar de prijs, zodat het product bijvoorbeeld precies €2.99 kost ipv €3.16
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
paulus811
10 jaar geleden
De fabrkant bepaalt niet de verkoopprijs, maar de uiteindelijke verkoper aan de consument, meestal een supermarkt. Dit antwoord is dus niet juist.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik praat dan ook over de inkoopsprijs
Ik heb het vermoeden (geen bewijs) dat dit wasmiddelen betreft die internationaal verkrijgbaar zijn. Als de fabrikant een Amerikaans bedrijf is, is de inhoud volgens het Amerikaanse maatstelsel ongetwijfeld een 'rond' getal. Ga je die inhoud echter uitrekenen naar 'ons' inhoudsmatenstelsel (want wij kennen geen gallons en dergelijke) dan krijg je uiteraard merkwaardige uitkomsten.
10 jaar geleden
Een fles wasmiddel is altijd geschikt voor een bepaald aantal wasbeurten. De inhoud van een fles is dan vaak de inhoud van een maatdop x het aantal wasbeurten.

Maar er zijn wel degelijk veel merken die gewoon ronde hoeveelheden verkopen.
bamibal