Als een gifslang zichzelf (per ongeluk) bijt...gaat hij dan dood?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Het beste antwoord

Nee hij is immuun voor zijn eigen gif...

Toegevoegd na 6 minuten:
En het zou toch wel een beetje stom zijn als dat zo was, evolutionair gezien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik weet niet hoe het lichamelijk gezien in elkaar zit bij zo'n slang, maar het lijkt me dat hij dat gif toch al in zijn lichaam heeft zitten voor hij het in een slachtoffer spuit. Dan zou het geen probleem moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dan gaan ze niet dood.
Maar soms kunnen gif slangen wel dood door de gif van z'n soortgenoot sommige slangen kunnen daar niet tegen. Dus en dan gaan ze dood..
Zie ook bron
http://www.willemwever.nl/antwoord?vraag=jfpdmBsHrGmKvKoJkonC
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee de slang zal hier niet aan dood gaan, hij is immuun voor zijn gif. Hij heeft dit gif immers altijd al bij zich, maar dan op een andere plek.