Kan je de afvoer van de wc voor het bad gebruiken?

ik wil een bad plaatsten en nu is er in de badkamer een ruimte waar evt. een 2e toilet op aangesloten kan worden. nu wil ik de afvoer van het bad op de afvoer van de geresserveerde ruimte aansluiten met koppelingen zodat dat gat kleiner wordt. het gaat om een nieuwbouwwoning en het is huur dus breken zit er niet in. kan ik die afvoer gewoon gebruiken? de afvoer zit in de muur maar ik wil het bad verhogen zodat afvoer naar beneden loopt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Van kleine diameter naar een grotere diameter is geen probleem.
En zoals je zelf al schrijft, zorg wel voor voldoende afschot bij het leggen van de leidingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik weet niet hoe ik een foto kan posten. maar het is inmiddels gelukt.
bij de bouwmarkt heb ik zo n verkleiner gekocht, flink met zeep ingesmeerd en ik heb de juiste aansluiting.

Andere antwoorden (1)

ja maar doe zeker een sifon ah bad om geur te vermijden