Hoe verwijder je het beste verf van een fineerblad?

Het gaat om een gefineerd kastje die door de vorige eigenaar waarschijnlijk zonder kunststof impregnering is voorzien van een lik verf. Sommige stukken bladderen namelijk zo af, maar op grote delen zit de verf ook behoorlijk vast op.

Hoe kan ik dit het beste verwijderen zodat ik hem zelf (mèt impregnering) weer kan overschilderen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Fineer is een heel dun laagje dat op het hout zit gelijmd.
Kom hier niet met de electrische schuurmachine op,dan heb je kans dat je er doorheen gaat.
Kijk even aan de achterkant of het kastje van meubelplaat is ,of van spaanplaat.
Ik zou de verf er voorzichtig wat af proberen te schuren,met de hand en wat vast zit gewoon laten zitten.
Eerst het stuk schilderen waar geen verf zit en daar na het hele kastje om oneffenheden weg te werken.
Dan krijg je het mooi egaal.
Zou er niet met afbijtmiddel op komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eerst afbijten met een afbijtmiddel en een plamuurmes.
Dat werkt perfect. Daarna goed afnemen met ammoniak en behandelen zoals je wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
afbijtelen en dan nat maken