Hoe zorg ik dat mijn huisdeur sleutel weer naar behoren werkt?

De sleutel gaat gewoon zonder problemen in het slot en draait ook gewoon, maar als ik weg ga en de deur achter mij op slot wil doen dan blijft de sleutel in het slot hangen.
Als ik de deur gewoon open heb of ik wil deze vanbinnen op slot doen is er geen enkel probleem.
Wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
Cryofiel
10 jaar geleden
Wat bedoel je met "in het slot hangen"? Bedoel je dat je hem niet kunt draaien omdat hij ergens achter lijkt vast te haken? Of bedoel je dat je hem wel op slot kunt draaien maar dat je daarna de sleutel niet uit het slot kunt trekken? Of bedoel je iets anders?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sleutel draait wel maar gaat er niet meer uit.
Cryofiel
10 jaar geleden
Had ik ook wel eens. Mijn oplossing was de sleutel een heel klein beetje heen en weer te draaien, tot hij er wel uitwil. Niet met kracht, maar met gevoel. Precies het punt zoeken waar de sleutel niet meer "haakt".

Antwoorden (1)

Spuit er een beetje WD 40 in, grote kans dat het daarna wel lukt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Grafiet poeder is beter.
Een vochtig iets in de cilinder trekt net vuil aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
WD 40 verdrijft vocht, dit is een prima product hiervoor.
Grafietpoeder is hiervoor ook geschikt, al zou ik dan eerder kiezen voor Griffon slotspray.