Voldoet een RVS gasslang (nederland) aan de NBN-normen van belgie?

Hallo,

Ik moest van wonen vlaanderen mijn zwarte gasslang vervangen door een gele gasslang. Ik heb dus in nl een gasslang gekocht (De Plieger RVS gasslang). ze kwamen kijken en ik zou bericht krijgen. Vandaag stuurden ze een mail waarin staat :

De gasslang dient goedgekeurd te zijn volgens de Belgische gasnormen en dient dus vergezeld te zijn met een keurmerk of vermelding dat deze gasslang voldoet aan de NBN-normen die hier gelden. Een gasdarm die in Nederland conform is, wil niet zeggen dat deze voldoet aan de gasnorm in België.

Ik kan wel een gele slang hier kopen en daarmee opgelost, maar ik wil zeker weten dat deze slang niet aan de kenmerken voldoet. Want ik bedoel de gamma in nl is toch hetzelfde als be. Deze slang die ik heb gekocht heeft de juiste aansluitingen en die van be niet, ik moet ds aansluitingen bijnemen...

Mensen, heeft iemand tips, iemand verstand hierover???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.5K

Antwoorden (1)

Als je Gasslang voorzien is van het bekende CE keurmerk is het in heel Europa toegelaten en aangezien de Europesche Unie bestaat bij de gratie van vrij verkeer van goederen diensten personen en geld is deze dan ook toegelaten in België.
De Europesche wet voorziet hierin doordat een onderdeel wat in NL aan de EU wet voldoet ook aan de EU wet in België voldoet . Dus mag je de slang gewoon gebruiken .