Mag KPN / Ceva Logistics dit van me eisen?

Ik heb onlangs mijn abonnement bij KPN opgezegd (internet & digitale tv) en wordt nu zo ongeveer gestalkt door bedrijf Ceva Logistics voor het terugkrijgen van de geleende apparatuur.

Prima dat ze de apparatuur terug willen maar ik moet ofwel uren achtereen thuis wachten op een koerier (we komen ergens tussen 9 en 3), ofwel zelf de spullen inpakken en naar het postkantoor brengen. Ik vind dat KPN/Ceva Logistics wel heel veel van me vraagt voor spullen die zij van mij terug willen en ben geneigd niet onder deze voorwaarden akkoord te gaan.

Een belletje naar de klantenservice van KPN levert niks op, daar wordt gedreigd met het afschrijven van geld van mijn rekening en gezegd dat ik contractueel verplicht ben om aan de bovenstaande voorwaarden te voldoen. Aan mijn verzoek om dat contract dan naar me op te sturen kan niet worden voldaan.

Wat raden jullie me aan? Ik weet namelijk even niet zo goed of ik nou te rigide ben (en dus moet ik niet zeuren en maar gewoon een halve dag thuis blijven) of dat ik terecht vind dat KPN/Ceva Logistics te veel eist (en me dus tegen deze gang van zaken moet verzetten)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
2.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kun je die spullen niet opsturen naar dat bedrijf? Of desnoods bij de buren op laten halen.
bamibal
10 jaar geleden
@crea: ja, ze schrijft dat ze ze ook bij het postkantoor mag afgeven. Dus ik begrijp het probleem niet zo.
bamibal
10 jaar geleden
of hij
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij huurt dat spul ... Dus moet jij zorgen dat hun spul in goede conditie geretourneerd wordt. Zij bieden jou 2 mogelijkheden aan ... Dus jij weigert te voldoen aan he contract dus kunnen ze jou in gebreken stellen.

Het beste antwoord

Je bent vooraf akkoord gegaan met deze voorwaarden. Ik vind het zeer netjes dat je de keuze krijgt om de apparatuur (die niet van jou is) op te laten halen of zelf naar het postkantoor te brengen. Als je geen tijd/zin hebt om thuis te blijven, kun je de spullen dus gewoon zelf terugsturen.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom deze twee opties beiden onacceptabel voor je zijn. De apparatuur moet nu eenmaal terug. KPN/Ceva mag dit van je eisen.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraag nog eens gelezen:) Je hebt helemaal gelijk +.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook ik sluit me bij dit antwoord aan. +