Hoe heet een slot die ruim 40 jaar geleden in bv slaapkamerdeuren en schuren zaten?

Ik heb zulke sloten nog in mijn huis maar ben een sleutel kwijt,er zijn nog enkele slotenmakers die zo'n sleutel kunnen bijmaken maar zonder sleutel gaat dat uiteraard niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Dat soort sloten worden klaviersloten genoemd.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bent geweldig,dat is inderdaad wat ik bedoel! Nooit geweten dat het zo heet .
Dank je wel en een dikke plus!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En nu de juiste sleutel zien te vinden. Ik denk dat je dan het beste het slot in zijn geheel eruit kan halen en meeneemt naar de sleutelmaker want daar zijn dit soort sleutels al op voorraad dus is het even kijken en passen welke erin moet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel voor deze optie Maria.
Ik denk dat er een nummer op het slot staat zodat de slotenmaker weet welke sleutel het moet zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik hoop het voor je want anders moet je het slot er alsnog uit halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoelde eigenlijk ook dat het nummer waarschijnlijk op het slot staat wat ik er uit haal ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh oké,ik heb geen idee of het er op staat,maar daar komt men snel genoeg achter en anders wordt het uitproberen.