Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je de deurbel van een electrische intercom boven individueel uitzetten?

Mijn moeder woont in een flat met electrische deurbel verbonden aan intercom. Kunnen de deurbellen bij de deuren boven individueel worden uitgezet? Of bestaat er zo'n systeem? Zij is weleens verward en belt dan 's nachts aan bij de buren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Even voor de zekerheid dat ik het goed begrijp.
Je moeder woont in een appartement. Daar hebben ze een intercom met een "telefoon" als er iemand beneden staat bij de buitendeur, belt hij aan. Dan gast de telefoon (intercom) over en kan je moeder met een knop boven de buitendeur openen.
En die persoon kan boven bij de voordeur van je moeder ook nog eens aanbellen?

En jouw vraag is nu of die bel boven bij de voordeur uitgeschakeld kan worden?
En de bel van de intercom moet het wel gewoon blijven doen.

Als ik het niet goed begrepen heb zeg je het maar.

Bij ons in de flat kan dit. Ik heb een telefoon intercom met camera. Deze heeft een eigen bel en die kan ik afzetten. Onze voordeur heeft ook een eigen bel. Het oude systeem wat er zat (1968) zat ingebouwd en kon in de meterkast afgezet worden.

Ik spreek in verleden tijd omdat ik de bel heb vervangen voor een nieuwe. Werd gestoord van het kabaal dat die ouwe bel maakte. Nu heb ik een los ksstje staan waarvan ik het volume gewoon af kan zetten.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Ja dat kan! Je moet 6 draadjes los schroeven (1) wit (2))geel(3)groen en blauw ,samen in een poort,(4)blauw (5) zwart.
Maak er een tekening van om te onthouden.De boven bel moet apart uitgeschakeld worden,
Gewoon de draden los maken,Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing