Wat is dit voor ongedierte?

Dit naar aanleiding van de vraag van Rieneke.

Laatst vond ik tegen de muur een langwerpig vies dun beest. Het leek op een hele dunne, maar veel langere duizendpoot. Rood/bruin van kleur en kronkelig. Soort kleine slangetjes. Bah!!

Ik hoorde dat ze in vochtige huizen voorkomen, maar ons huis is helemaal niet vochtig.

Hoe heten die dingen en waar komen ze vandaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
6.5K

Het beste antwoord

Ook duizendpoten zijn er in vele soorten, diegene die je wel eens in huis vindt, is een soort die heel smal is en op een slangetje lijkt.
Ziet hij er niet zo uit, dan kunnen het ook andere soorten zijn, pas op, sommige kunnen erg gemeen bijten, voelt als een wespensteek.
Ze komen soms voor het winter wordt, het huis in om te overwinteren.
Miljoenpoten leven op vochtige bijna natte plekken in het donker ,waar rottend of levend organisch matriaal aan wezig is en zal in huis niet zo maar voor komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn maar tijdelijk binnen denk ik, ze houden van koele cementvloeren en donkerte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien gefrituurd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Keesmooltje, wat wil je frituren?

Andere antwoorden (3)

Da's vast een meloen eh miljoenpoot geweest! Heb je de pootjes niet geteld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh,je hebt hem in de vriezer gelegd. Ik kom alleen als je in de buurt van de Motieweg woont,want ik heb wel weer eens zin in een klimmetje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaat de Motieweg dan weg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
500 meter van de Motieweg af?? Op je oude adres misschien, maar waar je nu woont is het minimaal 2 kilometer Loenie (en dat is dan hemelsbreed)...
Idd ze komen in vochtige huizen voor maar ook als je bv pas gedweild hebt,ze komen op vochtige plekken af. En je krygt ze byna nt te pakken. De éné keer heb je er meer last van dan de andere keer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit klinkt als een miljoenpoot. Zie plaatje en Bron.

Toegevoegd na 2 minuten:
Meer plaatjes en beschrijvingen op Wikipedia - zie tweede Baron.
Cryofiel