Waarmee kan ik blijvend op rubber schrijven?

Aan mijn sleutelbos heb ik een sleutelhanger met een oor van rubber. Dat oor heeft een platte achterkant en ik dacht dat ik hier eenvoudig mijn mobiele telefoonnr. op kon schrijven. Ik heb het al geprobeerd met balpen en watervaste stift. Ook heb ik het geprobeerd door er een laagje haarlak over te spuiten. Toch is iedere keer het geschrevene er weer af. Waarmee krijg ik hier iets blijvends op geschreven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
5.9K

Het beste antwoord

Als ik jou was, zou ik even kijken bij een automaterialen zaak, die hebben vast wel stiften om op rubber te schrijven (auto banden) dus dit zal ook wel werken op een rubber sleutelhanger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een lak stift wordt dit genoemd.

Andere antwoorden (2)

Ik doe dat altijd met een soldeerbout. Vergt wat oefening en het stinkt, maar het verdwijnt nooit meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vroeger deed men dat met krijt, maar dat vervaagt op den duur. Dat kan met de edding 8050 bandenmarker niet meer gebeuren. De inkt houdt op zowel nieuwe als oude banden, en uiteraard ook op andere rubber onderdelen. De bandenmarker is tevens uitermate geschikt voor het bijwerken van witte sierstrepen op banden of het natrekken van letters op motorbanden. De inkt van de edding 8050 bandenmarker is lichtbestendig, waterbestendig en veegbestendig. De schrijfbreedte van de ronde punt is ca. 2 - 4 mm. Voor het eerste gebruik de bandenmarker kort schudden, de punt op een stuk karton zetten en een paar keer indrukken totdat de inkt in de punt loopt en u kunt aan de slag.