Sinds wij een zuurstofapparaat hebben, doen de planten het veel slechter. Kan dat hier door komen?

Het is een zuurstofapparaat die zuurstof uit de lucht haalt. Vroeger deden de planten het veel beter. Het lijkt of de meeste planten het slechter doen of zelfs dood gaan. Vetplanten doen het wel goed. Ze zijn niet van plaats veranderd en krijgen water volgens voorschrift.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Elk plant heeft zijn luchteisen, dus kan het zijn dat de ene veel meer koolstofdioxide wilt en de andere liever een lagere concentratie. En controleer of het zuurstofapparaat goed is aangesloten (dus dat hij zuurstof weg haalt en CO2 toevoegt en niet omgekeerd).
En hoe vochtig is de lucht op zichzelf? Want als je CO2 en water samenvoegt, lost het CO2 op in het water als carbonaat (H2CO3) (zo word 90% van het CO2 in ons bloed vervoert). Carbonaat heeft de neiging om zuur te reageren, en niet elke plant heeft dat graag. Aangezien het water in de plantenbak gaat, verzuurt de potgrond, en dat is voordelig voor de ene plant en nadelig voor de andere.
Het best is informatie hierover vragen aan een plantkundige...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een zuurstofconcentrator. Mijn man (met COPD) krijgt via deze weg zuurstof.
Cryofiel
10 jaar geleden
Dan verandert de hoeveelheid zuurstof in de lucht *niet*. Haalt die concentrator ook water uit de lucht? Ofwel: zit er een lekbakje of een afvoerslangetje aan?

Het beste antwoord

ja dat kan daar aan liggen, ofschoon de planten geen zuurstof gebruiken voor de assimilatie ,kan het zijn dat de inpandige atmosfeer zoveel verandert is dat de planten een tijdelijk aanpassingsprobleem hebben, dat de CAM planten het wel goed doen is een aanwijzing ervoor dat er zo iets aan de hand zou kunnen zijn deze gebruiken minder co² ,geef de komende 3 maanden erg spaarzaam water,ook met meststoffen terughoudend zijn ,er is op dit moment te weinig licht om gewoon door te bemesten en gieten . Dagelijks ventileren is ook in de winter een goede maatregel om de luchtkwaliteit in huis goed te houden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Een zuurstofconcentrator heeft geen invloed op de hoeveelheid zuurstof in de kamer.
Cryofiel
10 jaar geleden
(Maar die min is niet van mij.)