Wat kost een slimme meter voor stroom en gas?

Vanaf 2014 is gepland dat alle huishoudens in Nederland slimme meters aangeboden krijgen.
Graag wil ik weten wat de kosten zijn van de slimme meter in geld.

Te denken valt aan de volgende kosten:
Kosten voor stroomverbruik van de slimme meter via net
Kosten voor stroomverbruik van de slimme meter via batterij
Kosten voor het zenden van data (abonnement en data-gebruik)
Kosten overzicht tweemaandelijks verbruik
Kosten voor slimme meter
Kosten voor afschrijving slimme meter
Huurbedrag voor de slimme meter
Kosten van plaatsing van slimme meter
Kosten voor aan en uit laten zetten van slimme meter door netbeheerder
Kosten verwijderen slimme meter

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Zelf ben ik ook in het bezit van een slimme meter. Ik ben er enthousiast over!
Iedereen krijgt binnen de 8 jaar een slimme meter. Deze wordt geheel zonder kosten geleverd en geplaatst! Als u eerder een slimme meter wilt kan dat ook, maar dan moet u de kosten zelf betalen. De kosten kunt u vinden op de website van uw netbeheerder. Ook kunt u daar voor alle vragen met betrekking tot de slimme meter terecht.