Wie weet hoe deze boom heet?

Ik kwam laatst een bijzondere boom tegen met lange en brede bladeren, en grote vruchten.
Hieronder een foto van deze vruchten.
Wie kent deze boom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Het is de nederlandse boom, Paulownia tomentosa.
Deze boom bloeit op het kale hout voordat het blad er aan zit en prachtig mist-blauw van kleur.
De vruchtjes van de foto zijn eigenlijk een soort nootjes / zaaddoosjes en springen later open.
Het is een van de mooiste grote bomen, zijn wel als ze jong zijn, nogal vorstgevoelig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou niet in een keer, ik twijfelde of het een buitenlandse boom was, ik herkende de vruchten/ zaden niet direct, maar toen je zei een Nederlandse boom, met groot blad, dacht ik direct de Anna Paulownaboom, dat is zijn nederlandse naam, groetjes Ed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, ha, nu gaan we de puntjes op de I zetten ;-)
Ik bedoelde met buitenlandse boom, of de lokatie waar de boom staat ( van de foto) in het buitenland is of hier in ons land.
Er zijn nogal wat g.v. ers die in het verre buitenland wonen en ook die vragen soms, wat is dit voor een boom.
Het feit dat de boom vorstgevoelig is, geeft al aan dat de boom hier niet thuis hoort.
Jonge bomen vriezen vaak een heel stuk terug.
Ik heb ze vorig jaar zien bloeien in Goes, daar staan een paar hele grote bomen, ze bloeien op het 'kale 'hout en heel bijzonder en erg mooi om te zien.
Na een koude winter bloeien ze niet in ons land, omdat dan de bloemknoppen bevroren zijn, die er al voor de winter aan zitten.

Andere antwoorden (2)

Foto is wat vaag,maar het lijken me kweeperen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt mij een mispelboom met onrijpe mispels. Deze worden in oktober geel met bruine vlekken .
Plaatje bij antwoord
amc