Door de ramen te sluiten.
Als het heet en droog is, vliegen donderbeestjes ook, maar dan zitten ze hoger en merken we ze niet. Bij heet en vochtig weer is er meestal weinig thermiek (bellen van opstijgende lucht). Veel insecten gebruiken thermiek juist om omhoog te raken. Net als zweefvliegers trouwens. Bij drukkend weer lukt dat niet en blijven ze noodgedwongen laag bij de grond. Daarom komt een gewone mens donderbeestjes alleen tegen bij heet en vochtig weer.
Weet u meteen ook waarom niet alleen donderbeestjes, maar ook laagvliegende zwaluwen het weer kunnen voorspellen. Als hun eten laag bij de grond blijft, doen de zwaluwen dat immers ook.