Wie kan mij vertellen wat de naam is van dit boompje?

We hebben een huis gekocht met mooie tuin, daar stond in het eerste jaar dit boompje in bloei. Ik heb hem drastisch gesnoeid (wat waarschijnlijk niet had gemoeten) en nu krijg ik elk jaar maar een enkel bloempje. Hoe heet het en dan weet ik ook hoe ik hem moet behandelen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Dit is zo te zien een zogenaamd amandelboompje (Prunus Triloba). De manier waarop je zorgt dat hij volgend jaar weer prachtig in bloei staat, is door hem meteen na de bloei, in het voorjaar, helemaal kaal te knippen. Hij heeft dan nog de hele zomer om nieuwe takken te vormen waarop hij volgend voorjaar weer gaat bloeien.

Als je hem laat in het seizoen snoeit, kan hij geen nieuw eenjarig hout meer vormen en valt de bloei het volgende jaar tegen. Je zult dus tot na de volgende bloei moeten wachten met hem snoeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens
+
Ivana
12 jaar geleden
Zeker weten! +