Mag je bij duivenoverlast op je balkon, de reling insmeren met olie zodat ze ervan af vallen?

Ik heb zondag mijn hele balkon geschrobt omdat de duiven mijn balkon aantrekkelijk vinden om als schijtplaats te gebruiken.. Nu zit er alweer schijt op mijn balkon door die rotduiven. Mag ik bijv. olijfolie op de reling smeren zodat als ze willen landen, er vanaf kukelen en dus het niet weer doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Het beste antwoord

Dat mag. De duif zal er waarschijnlijk minder last van ondervinden dan je denkt. Er zijn matten met punten die je op de leuning kan leggen zodat ze er niet kunnen landen. Een handige klem met quick release er aan en je kan het weg halen als je een avondje buiten met vrienden hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het mag iig, want het is jouw reling. Een andere tip: Een driedimensionale roofvogelvlieger ophangen op je balkon en duiven maken rechtsomkeert zodra ze m zien. Gewoon een nepperd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn opa en oma die in een flat wonen hebben een visdraad over de leuning gespannen, zo'n 5 cm er boven tegen de duiven en blijkbaar werkt het want ik heb er nog nooit een duif of vogelpoep op gezien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, want het is eigen terrein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is ook een soort schrikdraad (zwakstroom) in de handel die ongewenst bezoek van katten en duiven tegen gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook de roep van hun natuurlijke vijand kunnen afspelen op je balkon.Dit zijn bijna alle roofvogels .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook een valkparkiet nemen.
Behalve dat het hartstikke leuke vogels zijn maken ze ook een geluid dat lijkt op de roep van een valk.
Vinden duiven niet fijn..