hoeveel zon in tuin van 11 m lang op het noordoosten?

Wij willen misschien een huis kopen met een tuin op het noordoosten. Iets meer oost dan noord, en 11 m lang. Het huis is 3 verdiepingen hoog en staat in het midden van een rij woningen. Heb ik dan ik dan nog middag en/of avondzon? Of is dit alleen in hoogzomer?

Weet jij het antwoord?

/2500

De hoeveelheid zon die je in de tuin kunt opvangen is hierbij dus afhankelijk van de hoogte van het pand. Indien het een huis is met tweeverdiepingen (woon-, slaap-, en zolderverdieping) zal je weinig zon hebben. Alleen in de ochtenduren zal er zijdelings zon in de tuin vallen. In de winter, als de zon laag staat, heb je daar nog nauwelijks profijt van. Mijn voortuin ligt op het noord-oosten, daar moet ik dus allemaal planten zetten die tegen veel schaduw kunnen, anders bloeit er niets.

Ga er nog eens kijken en bekijk hoe de groei van mos en algen is in de tuin. Delen die niet of nauwelijks zo'n krijgen zijn vaak groen door algen of groeit mos tussen de tegels.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100