kan je met een verhuizing een personenlift soms groter maken

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb hem 4x gelezen, snap hem nog niet ;-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik lees : kun je een lift groter maken door hem te verhuizen???

Het beste antwoord

Alles kan, maar dat is een zeer dure verbouwing.
De hele liftinstallatie plus machinekamer moet dan uit het gebouw getakeld worden. Vervolgens moet de liftkoker worden vergroot en dan weer een geheel nieuwe installatie plus cabine worden ingebracht. Ik schat de operatie op enkele tonnen, afhankelijk van de hoogte van het gebouw.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk! Het is maar net hoe je de vraag leest.

Andere antwoorden (4)

In sommige oude liften zit een luik achterin om op die manier een brancard te kunnen vervoeren in de lift.
Maar dat zal bij je verhuizing weinig extra ruimte opleveren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want de grote van de lift is afhankelijk van de liftschacht waar deze doorheen loopt (Zie afbeelding).
Daarbij heeft een lift ook een maximum draagvermogen, als je de lift zou kúnnen vergroten ga je des te eerder over het draagvermogen heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In sommige liften zit in het plafond een inspectieluik, als je dit kan openen kun je zo je vlaggenmast vervoeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een groot ding moet vervoeren, dan kan je dat ook op de lift plaatsen. Als je niet weet wat ik bedoel. dan nben je niet kundig genoeg voor dit soort zaken en moet je er dus niet aan beginnen.