Hoe jaag je een konijn weg op een diervriendelijke manier?

Wij hebben sinds vorige week last van een moeder konijn die volgens ons al jonkies heeft, wij willen hier graag vanaf maar ik wil het dier niet ''vermoorden'' het konijn graaft telkens opnieuw een gat in onze voortuin en dat zijn we wel een beetje zat. We willen graag het dier wegjagen op een diervriendelijke manier.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
2.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien een soort mobiel aan een tak die een schaduw op de voortuin werpt die de indruk wekt dat er een roofvogel boven de tuin cirkelt?
Een konijnenverschrikker dus. ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien accepteren dat de natuur zich uitbreidt tot in je voortuin, en genieten van de konijnen?

Antwoorden (1)

Konijnen en hazen kunnen aanzienlijke schade in uw tuin veroorzaken door hun graafwerk en/of het aanvreten van planten. Ecostyle KonijnenSchrik stopt graaf- en vraatschade op basis van geur en biedt een langdurige bescherming, zonder nadelige gevolgen voor dieren, planten of het milieu.
Voordelen:
verdrijft konijnen, hazen en herten
tot drie maanden werking
100% natuurlijk
voor de mens geurloos.
Op dit moment uitverkocht eventuele vervanger BSI Konijn – Weg spuit ik momenteel rondom de tuin.

BSI Konijn - Weg
Konijn - weg is samengesteld uit 100% natuurlijke producten op basis van plantenmateriaal met krachtige, specifieke afwerende en langwerkende geuren. De korrels vergaan na enige tijd in de aarde.
Strooi dit product rond de zone die je wenst vrij te houden van overlast door konijnen en hazen. Vorm een barrière van 2 meter breed rond deze zone. Eerste drie behandelingen met vier dagen interval, nadien elke twee weken behandelen of volgens noodzaak. Hangt er vanaf of het veel geregend heeft.