Wat is de ideale waterdruk van mijn cv installatie?

De waterdruk staat nu op 1,7 bar. Als ik die hoger zet worden mijn platen dan ook sneller warm? Wat is de ideale waterdruk? Ik wil zo efficent mogelijk omgaan met mijn cv installatie

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Het beste antwoord

Nee, de snelheid waarmee de platen warm worden heeft niets te maken met de waterdruk. Althans niet merkbaar.
Het warm worden van de platen is alleen afhankelijk van hoeveel gas je per seconde verstookt.

Toegevoegd na 37 minuten:
Er is geen sprake van een "ideale" waterdruk.
Als de druk te laag is slaat de ketel gewoon niet aan, meestal beneden 1 of 1,5 bar. Meestal vul je de cv tot een druk van 2 bar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt. ik denk dat ik de druk op 2 bar ga zetten. Dat is nog veilig en geeft een goed gevoel