Op welke wijze kom je in aanmerking voor een huurhuis in een andere gemeente? *lees uitleg*

Een vriendin wil naar een andere gemeente verhuizen en daar een huis huren.Ze heeft daar geen woonadres en is ook niet economisch verbonden. Bij vrije sector en vrije vestiging huurhuizen rijzen de prijzen de pan uit.Hoe komt zij nu in aanmerking bij een woningbouwvereniging voor een huurhuis?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
5.3K

Het beste antwoord

Is per gemeente verschillend, neem contact op met de gemeente waar ze heen wil verhuizen en vraag informatie.

Toegevoegd na 21 minuten:
Naast economisch verbonden, bestaat er ook, maatschappelijk verbonden, bv in de provincie Utrecht, (daar weet ik het van kan in andere provincies ook wel zo zijn) kan je binnen de provincie verhuizen zonder economische verbonden te zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast economisch verbonden, bestaat er ook, maatschappelijk verbonden, bv in de provincie Utrecht, (daar weet ik het van kan in andere provincies ook wel zo zijn) kan je binnen de provincie verhuizen zonder economische verbonden te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10 puntjes voor jou nelly

Andere antwoorden (3)

In laten schrijven bij een woningbouwvereniging in die gemeente en hopen,dat er wat vrij komt. Maarals ze zo als je zei niet economisch verbonden is,kan het wel erg lang gaan duren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze al een eigen huurhuis in haar eigen gemeente heeft, kan ze proberen of ze iemand kan vinden die wil ruilen met haar. De woningbouwvereniging verleent daar vaak wel medewerking aan. Er zijn websites die woningruilers bij elkaar brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij iedere woningbouwvereniging is een toewijzingregeling. In de plaats waar ik woon is maar een woningstichting. Daar is de inschrijfduur leidend. Dus er worden in het plaatselijk weekblad woningen aangeboden en daar kan je op reageren. Wie van alle reageerder het langst staat ingeschreven krijgt de woning. Wel is er een maximum aan inkomsten die je mag hebben bij toewijzing.

Ruilen is het snelst waarschijnlijk. Je mag dan geen serieuze huurachterstand hebben of hebben gehad. De woningstichting informeert in de plaats van herkomst.
Een advertentie in de krant in de gewenste plaats, of een kaartje bij de supermarkt, kan helpen. Naast de site die een andere antwoorder al vermeldde.