Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er geen ongeaarde stekkerdozen van 8 of 10?

Ik kom stopcontacten te kort in de woonkamer: standaard apparatuur en verlichting, dus randaarde hoeft niet.
Bij de bouwmarkten vind ik alleen grote stekkerdozen (10x) die geaard zijn; de ongeaarde stekkerdozen zijn veelal 3, maximaal 4. Is dit om veiligheidsredenen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier wel een combi:
http://www.europesecurity.nl/wp-content/uploads/5520215-1024x682.jpg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze link met prijs:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/631264/stekkerdoos-met-schakelaar-8-voudig-Wit-30-m-kabel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze zijn allebei met randaarde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de platte zijn zonder. (maar ik zet het niet voor niks bij de reacties)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Randaarde hoeft niet.... Maar mag toen wel? Is daar iets mis mee?
Je kunt ook de blokken kopen die voor een computer bedoeld zijn. Dan is vaak een combi met Randaarde met afstand ertussen en van de eurostekkers zonder randaarde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch wel: gewone stekkers passen niet in een randaarde-aansluiting. Dat inkepinkje ontbreekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ligt daar je probleem. Dat zijn hele verkeerde en onhandige stekkers. Ik zou zeggen knip en vervangen door die platte euro stekkers. Kan je ook splitters gebruiken op 1 outlet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ja, dat is een veiligheidsmaatregel. Want zonder randaarde zijn de snoeren vaak met een kleinere diameter. Daardoor kan je minder apparatuur erop aansluiten.
Bovendien blijk kennelijk dat meer niet zo veel verkocht wordt.

Zelf heb ik 2 6 voeding verlengstukken rug aan rug gemaakt zodat hij rechtop kan staan. Zie foto.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar waar gaat het om? Lampen, telefoon, tablet, laptop, (elektrisch) zonnescherm, tv, dvdspeler, router, modem, nog meer lampen. Het merendeel heeft gewone stekkers en het zijn gewone huiskamer-apparaten. Is geen randaarde bij nodig. ! Als ze de stekkerdozen (euro - heten ze zo?) niet (meer) verkopen, moeten ze ook stoppen met deze stekkers te monteren aan dergelijke apparaten. (Je hebt geen foto geplaatst.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Foto heb ik gemaakt maar het lukte niet om die te plaatsen. Zal het nog eens proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee lukt weer niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Apparatuur met stekkers die niet in een aarde contact passen worden niet meer verkocht.
Als het niet in een geaard contact past is het of veel ouder dan 10 jaar of er zitten losse stekkers op. Een euro stekker is plat en pas overal in.
http://www.onlinekabelshop.nl/KA306.html?gclid=COfkitKEn7sCFQlb3god-UsACQ
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing