wanneer er mondeling een overeenstemming is bereikt over het bod op je huis ,is dit dan bindend?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

In een rechtszaak in 2011 heeft de verkoper de koopovereenkomst niet ondertekend en wenst het huis toch niet te verkopen, ondanks de mondelinge toezegging. De rechtsbank in Breda was van oordeel dat de koop niet bindend was omdat de handtekening van de verkoper niet gezet is. Om duidelijkheid te verschaffen in vergelijkbare kwesties is deze zaak ook nog voorgelegd aan de Hoge Raad. Ook de Hoge Raad stelde zich op het standpunt dat ook voor de verkoper een schriftelijke vastlegging is vereist. Door deze uitspraak is nu duidelijk dat ook voor de verkoper geldt dat de mondelinge overeenkomst niet bindend is voor het verkopen van een huis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naast dat er een handtekening nodig is voor het voorlopig koopcontract staat er in het voorlopig koopcontract meestal ook de bepaling dat de koper de financiering moet rond krijgen en dat anders de koop ongedaan gemaakt wordt.
ronron1212
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Er kunnen nog meer ontbindende factoren in het voorlopig koopcontract staan.
ronron1212
10 jaar geleden
Dat kan.