Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang duurt het, voordat je woonkamer tot 20 graden is verwarmd?

Hoe lang duurt het, voordat de temperatuur in de woonkamer van bv. 16 naar 20 graden gaat?
Ik woon in een hoekhuis, 2 verdiepingen en heb een geheel nieuwe HR ketel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tussen de 2 minuten en nooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet zo moeilijk zelf uit te proberen, lijkt me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Lenie, ben een week weggeweest, verwarming op 16graden, gisterenmiddag thuisgekomen om 13.00 uur. Het was om 20.00 uur nog niet lekker. Ik denk dat het niet aan de HR-ketel ligt maar aan de grootte van de kamer, het aantal verwarmingselementen, de isolatie van het huis en de buitentemperatuur. Buiten was het 4graden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dat ligt eraan hoe groot je kamer is, hoe groot je radiatoren zijn, waar je thermostaat zit, hoe groot je ramen zijn, of je dubbel of enkel glas hebt, of je de deur vaak open doet, of je ventilatieroosters hebt die open staan en ongetwijfeld zijn er nog meer factoren die meespelen. Zonder al die gegevens is de vraag niet te beantwoorden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En of alle radiatoren in het hele huis open staan, of alleen die in de kamer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Haivon, kan er over meepraten, brrrr.
+
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing