wie weet welk insect dit is?

Dit beesje tref ik steeds vaker aan in verschillende kamers in mijn huis. Ik zou graag willen weten wat het is, wat ze doen, waarom ze er zitten en of het schadelijk is voor mijn woning/gezondheid.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Antwoorden (1)

Ja, ik. Het is een larve van de gewone tapijtkever. Als je er veel van hebt zul je gaten in je stoffen vloerbedekking vinden. Ze zijn alleen als larve in grote getale schadelijk, de uiteindelijke kever doet geen kwaad.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Okee bedankt! Het zijn geen grote getale. Ik vond er 1 op de buitenkant vd kledingkast. En het gekke is dat ik geen tapijt heb. Ik heb overal in huis laminaat en de woning heeft voordat ik hier kwam te wonen zeker 2 jaar leeg gestaan. Is er iets waardoor ik ze kan laten weggaan?
Amadea
10 jaar geleden
Gewoon in de stofzuiger opzuigen. Kijk de kleren in die kast ook maar even goed na. Als je ze daarop aantreft moet je alles uit de kast in de wasmachine wassen.
Poet
10 jaar geleden
Prima Dee, +