Is een koelkastcombi met no frost echt een verbetering en aan te raden of meer een luxe?

I.v.m. een geplande aankoop.De no frost is 40% duurder en ik vraag me af of dat het waard is.
Zo nu en dan zelf het vriesvak ontdooien vind ik geen probleem,dus zijn er verder nog redenen om toch de no frost aan te schaffen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.7K

Het beste antwoord

Heb beide systemen gehad en ben volledig overtuigd van het nut van de no frost. Nooit nog schimmelsporen, nooit vochtige glazen bokalen (gevaar voor glasbreuk) nooit etiketten en andere papier verpakking die aan de rugzijde blijft kleven. Plus de ander argumenten van Maartje die ik wel de 40 % waard vind op lange termijn.Zulke koelkasten hebben een grotere levensduur van ongeveer 15 à 20 jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De langere levensduur heb ik niet kunnen vinden. Als dat zo is, is dit een hele goede reden om iets meer geld uit te geven.

Andere antwoorden (2)

Het schijnt dat het ontstaan van bevroren vocht in de vriezer/koelkast het energieverbruik van de koelkast omhoog brengt. Een koelkast met no frost kan er dus voor zorgen dat je energieverbruik omlaag gaat.

Maar als je je vriezer regelmatig ontdooit, lijkt me dit niet op te wegen tegen de duurdere aanschafkosten van een koelkast.

Ik ontdooi mijn vriezer 2 keer per jaar (altijd voor ik op vakantie ga). Is maar een klein werkje, dus ik zie niet heel veel voordelen in een no frost koelkast.

Overigens schijnen dit ook nog voordelen van no frost te zijn:

•Nooit meer ontdooien
•Producten in koelgedeelte drogen niet uit
•Verpakking en etiketten blijven leesbaar
•Diepvriesproducten vriezen niet meer aan elkaar
•Geen hoger energieverbruik dan aangegeven door ijsafzetting

Vind de argumenten eigenlijk allemaal verwaarloosbaar.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens lees ik op internet dat producten in het vriesgedeelte met een Full NoFrost System langer vers blijven. Weet niet of er verschillende nofrost systems zijn, maar anders zou dit voor jou een reden kunnen zijn om zoiets aan te schaffen.

Persoonlijk vind ik dat in een gewone vriezer producten ook al heel lang te bewaren zijn. Hoe lang langer is, kan ik niet vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een no frost koelkast (koude droge lucht ) is een heerlijkheid om al de omschreven redenen. Daarnaast: het dienstmeisje kan de koelkast/vriezer eens per maand makkelijk schoonmaken zonder eerst te hoeven ontdooien. Er gaat een wereld voor je open.