Klopt het dat er bacterieen "omhoogvliegen" uit de wc als je deze doortrekt?

Dit is een serieuze vraag!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkklare nonsens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He, je antwoord is veranderd in een reactie!

Het beste antwoord

Ja hoor, dat kan, en dat gebeurt dan ook.

Soms spatten er heuse waterdruppels omhoog, compleet met de bacteriën die daar inzitten. Er ontstaat sowieso een aerosol - dat zijn miniscule waterdruppeltjes, zo klein dat je ze niet eens ziet - en ook daar zitten bacteriën in.

Maar weet je - als je in je tuin zit, waaien er ook bacteriën van de grond omhoog. Of ze dwarrelen naar beneden vanaf dat hoopje vogelpoep dat op die boomtak terecht is gekomen.

Op straat waaien ook bacteriën rond, van die hondendrol die in de goot ligt, van de kuchende fietser, enzovoort.

Dus
--  Het antwoord op je vraag is: JA.
--  Dit feit is volkomen irrelevant.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overal dus!
Cryofiel
14 jaar geleden
Yep. En ook nog eens: altijd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 (voor beide conclusies)

Andere antwoorden (2)

Ja !!
Als aerosol, dus er zeker niet gaan overstaan om te kijken, en dus liefst met het deksel dicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de tip!
Nou ja, omhoogvliegen... Een doortrekkend toilet spat soms. Er kunnen in principe best bacterieën in het spatwater zitten.
En in kraanwater zitten ook bacterieën, dus is het antwoord: ja.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom had ik "omhoogvliegen" tussen aanhalingstekens gezet.