zijn kunstbloemen 'winterhard'?

ik wil de kunstbloemen op mijn balkon laten staan in de winter. het zijn heel mooie. het balkon regent regelmatig nat. ze zouden onder sneeuw etc kunnen komen te zitten. kunnen ze hier tegen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
op de afbeelding staan de kunstbloemen nog binnen...
Rieneke1
10 jaar geleden
Zo'n leuke bos heb je binnen toch ook wel een plekje voor?
Zekerheid voor alles :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
jammergenoeg niet, het is echt heel groot Rieneke

Antwoorden (3)

Na verschillende keren proberen, begin ik er niet meer aan. De kleuren lopen uit en de bloemen zien er niet mooi meer uit. Bij mij stonden ze wel in een donkere hoek, waar weinig licht komt. Maar ook door zonlicht verbleken ze. Ik had geen dure kwaliteit, gewoon van het tuincentrum.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ligt denk ik aan de kwaliteit en het materiaal. Maar je kunt het wellicht zelf testen door een kunstbloem te nemen, of een stukje ervan en dat nat te maken en in de vriezer te leggen en weer te ontdooien.
En dan na het natmaken niet direct in de vriezer maar een nachtje vochtig te houden, bijvoorbeeld in een vochtig keukenpapiertje.
Als de bloem dat doorstaat zal hij waarschijnlijk ook de winter doorstaan. Zo niet, kan je de bloemen beter binnen (laten) staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Koude conserveert (in principe) alles. Vandaar je koelkast en diepvries.
Het is vooral het UV licht dat de kleurstoffen en de bloemen aantast.
UV licht is zo energierijk dat het meer kapot maakt dan je denkt.