Bestaan er koppelingen om een tuinslang aan te sluiten op douchekraan. De koppeling naar wasmachineaansluiting is veel te groot.

Toegevoegd na 3 uur:
Bedankt voor alle antwoorden maar ik bedoel hetvolgende:

Een tuinslang moet aangesloten worden op een douchekraan. De koppeling van een wasmachinekraan is daarvoor te groot.

Ik zoek dus een koppeling die tussen de douchekraan en de tuinslang past. Zo heb ik warm water uit de tuinslang

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
22K

Het beste antwoord

ja dat kan heel simpel zelfs, de douchekop verwijderen door deze los te draaien,daar een dubbelnippel indraaien (maat 1/2 duims) op de andere kant een tuinslangkoppeling (Welk merk moet je zelf weten0 draaien met dezelfde maat schroefdraad ,je tuinslang aanklikken en je het warm water. in de tussentijd kun je de douchekop in azijnwater leggen zodat alle kalk ook nog verwijdert word.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als er een schroefdraad op zit, kan het zeker wel, er bestaan verloopstukjes, waarop je weer een tuinslang kan koppelen.
Zonder schroefdraad zoe je naar een klemsysteem moeten kijken, bij een doehetzelf winkel.
ook hier zijn div. maten in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn vast verloopjes die buitendraad hebben die weer op de plek van je zeefje passen en waar dan weer een 3/4 of 1/2 duims gardena koppeling past
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, zelf verloopstukjes om het op wasmachinekraan te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van Gardena.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Je kan ook van een klein stukje slang een verloop maken door aan de ene kant een wartel te plaatsen die op je wasmachinekraan past en aan de andere kant een aansluiting op je op je tuinslang.
Als je de slang op de uitloop van de douche maakt moet je iedere keer (want ik denk dat je het meerdere keren zo wilt gebruiken) de uitloop van de kraan afhalen en daar wordt ie niet beter van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja deze zijn verkrijgbaar onder de naam "gardena slangkoppeling" meestal zijn dit halve duims aansluitingen met binnendraad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste kranen hebben buitendraad op de uitloop. Meestal 3/4 inch, maar dat moet je even opmeten, liefst met een schuifmaat. Ga dan naar Intratuin of Gamma en zoek de juiste koppeling met binnendraad uit. Via internet kun je ook bestellen, zie bijgevoegde sites.
Keep dry feet.