Jas van "ruw" leer soepel maken, hoe?

Mijn bijna ongedragen ruw- leren lange jas haalde ik uit de kast, maar het leer is keihard, kreukelig en droog geworden. Ik ben bekend met manieren om leer soepel te maken, maar dit betreft dus "ruw" leer, niet glad dus.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hierboven moet "ruw" leer staan. Kan ik helaas niet aanpassen

10 jaar geleden
in: Wonen
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Invetten. Met vaseline bijvoorbeeld.
Sonaya
10 jaar geleden
Eigenlijk kan het met alles wat vet is? Ik las ook over bodymilk...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kleurloos schoenvet van Rapide. Werkt heel goed voor zowel leren broeken als voor jassen, tassen, etc.
Moet je wel het blanke schoenvet hebben, anders heb je een zwarte jas :)
Sonaya
10 jaar geleden
Thnx, ga ik even naar zoeken :). Zal wel veel nodig hebben want het is een aardig lange jas. Nog meer opties zijn welkom :)
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Je zou eventueel bij een kledingzaak voor lederwaren langs kunnen gaan. Zij zullen je ongetwijfeld het juiste advies kunnen geven. Zodat je zeker weet dat je die dure jas niet verpest.

Antwoorden (1)

Een jas die hard is geworden kan je het beste helemaal zorgvuldig inborstelen met ledervet, of lederwax. Neem hiervoor een borsteltje waarmee je schoenpoets opbrengt. Laat hem een paar dagen hangen n borstel hem met een grote borstel af, en wrijf hem op met een doek. Herhaal de procedure nog een of twee keer. Je zult na de eerste behandeling al een enorm verschil merken. Draag de jas, zodat het leer beweegt en hij komt weer helemaal bij. Hema heeft dat ledervet in tubes.