Mijn kraan doet het niet meer? Wat te doen?

Beide kanten kan ik draaien wat ik wil maar er komt geen water meer uit.
Alsof de kraankoppen veel te los zijn.
Nu heb ik de koppen eraf gehaald maar weet niet wat ik er verder mee aan moet.
Ook kan ik het 'schroefje' wat eraan zit niet draaien.
Verder zijn de leren ringetjes volgens mij ook kapot?!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
6.1K

Antwoorden (1)

Er zijn 2 opties,
Of de knoppen passen niet goed op de kraan door het ontbreken van onderdelen tussen de knop en de kraan zelf.die kun je evt bij een groothandel krijgen.aan de knop te zien is het merk daaldrop
Als dit het probleem is kun je de kraan wel open draaien met een tangetje op die koperkleurige asjes waar de knop overheen gaat!
De 2de optie is dat de binnewerken
Aan de binnen kant van de kraan gebroken zijn!
Dat is ook weer dat gele "asje" waar de knop overheen gaat, maar dan in de kraan.
Als je het water afsluit en even ergens anders een kraan opendraait
om het meeste water kwijt te raken,
Kun je daarna met een tang die 2 bovendelen tegen de klok in lossraaien en vervangen!
De maat van die bovendelen is waarschijnlijk half duims!

De foto is zo,n kraanbovendeel