parketvloer lakken of olieen?

Hallo heb een parket vloer gekregen omdat we gaan verhuizen.
Maar ik wou weten wat is beter olieen of lakken?
De soort vloer weet ik niet wat het is.
Heb 2 kindrren van 3 en 2 jaar weet niet als lak of olie beter is voor de speelgoed.
Wie weet een goedkope internet site voor lak of olie woon in groningen.
Dank je wel

Weet jij het antwoord?

/2500

Als het een nieuwe vloer is,zit er dan nog geen afwerklaag op? Of ga je hem zelf leggen. Als het kaal hout is zou ik kiezen voor olie. Snel te verwerken en te onderhouden. Gebruik 1 deel gekookte lijnolie,1 deel tungolie en 1deel terpentijn ( dus geen terpentine ) Vloer inwrijven en na 15 minuten weer droog wrijven,binnen een uur nogmaals herhalen net zolang tot dat je ziet dat de vloer verzadigd is! Daarna 2 x per jaar herhalen, maar steeds weer goed uit en droog wrijven. Tussendoor pleksgewijs indien nodig! succes Toegevoegd na 1 minuut: Doeken na gebruik onderdompelen om zelf ontbranding te voorkomen!

Ik zou het in de olie zetten. Dan koop je daarbij een mooi stevig kleed voor de kinderen om op te spelen; Dat leg je uit de loop in een hoek van de kamer, zodat de kinderen weten: Dat is ons plekje. Omdat er kleed ligt beschadigt de vloer minder snel (Deukjes!) en omdat het warm is, willen de kinderen daar graag op de grond zitten. Ook blijft hun kleding langer mooi. Beter goed gejat dan slecht bedacht zeg ik altijd maar: http://www.fairwood.nl/Olie-lak-was-hardwaxolie-afwerking-houten-vloer.html Wanneer we TNO een test laten uitvoeren, zal naar voren komen dat lak de sterkste is van alle afwerkingen. Bovendien is lak een afsluitende laag, waardoor u de vloer met een uitgewrongen dweil kunt schoonmaken. Pas na een groot aantal jaren weer een keer -naar behoefte- in de lak zetten. Olie heeft echter een heel groot voordeel boven lak. Zeker in de situatie van een gezin. U kunt olie ten alle tijden, plaatselijk bijwerken. Komen er krassen, bijvoorbeeld bij computer, zitbank of keuken, kunt u met een doekje met olie deze krassen prima bijwerken. Bij lak kan dit niet ! Dan moet de hele kamer leeg! Tevens heeft u bij olie ook het voordeel dat u de vloer kunt afwerken met een vuil afstotende zeep. M.a.w gewoon schoonmaken met uitgewrongen dweil met water en zeep. De vloer blijft jarenlang mooi en is goed te onderhouden! Was heeft het nadeel dat het water aantrekt en dat het onregelmatig in de planken doordringt. Is hierdoor zeer arbeidsintensief.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100