Hoe ontvet ik acaciahout (tafel, onbehandeld) voordat ik ga lakken?

Doe ik dit met ammoniak, of met een beetje zeep?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou hier kiezen voor St Marc:
http://www.eco-logisch.nl/St-Marc-Sint-Marc-verfreiniger-5502

Het beste antwoord

Voorzichtig, acaciahout is er erg gevoelig,wij leveren die meubles ook, maar altijd gelakt.
Verstandig dat je hem wil lakken,voorkomt een hoop problemen(kringen Enz)
Doe een paar druppels ammoniak in een liter water en neem de tafel af, niet te nat,en dan nog even heel fijn over schuren.
Neem een trap lak. is erg goed om over te lakken,en beschermt tegen krassen.
burgos
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank! Inmiddels 4x gelakt, met meubellak. Ontvet met ammoniak inderdaad. Ook tussen de lakbeurten steeds licht geschuurd.