zijn er huurwoningen waar je in kunt als je geen jaarcontract voor werk hebt?

wij worden waarschijnlijk uit onze woning gezet door een fout van onze huurbaas. we zouden een vrije sector woning kunnen betalen, maar voldoen meestal niet aan de regels, waarbij je minimaal 3,5 keer de huur moet verdienen, en een jaarcontract moet hebben. een sociale huurwoning is ook geen optie, omdat de wachtlijsten daar veel te lang voor zijn. we wonen nu in almere en hier zijn de wachtlijsten 5 tot 8 jaar. weet iemand nog een andere oplossing in de buurt van almere? mijn vriend moet hier gewoon naar school, en kan daarom niet te ver weg wonen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1K

Antwoorden (2)

Ja dit moet mogelijk zijn, of dit ook voor jou regio geldt weet ik niet, in die regio is het moeilijker vrije woningen te vinden, regels kunnen daardoor weleens aangescherpt zijn. Inschrijvingen gaan tegenwoordig sowieso veel over internet je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn. Ik woon sinds kort in een nieuwbouw huurwoning in Breda, we stonden 3 maanden ingeschreven. Normaal zou hier een veel langere wachttijd op staan. Ons is niet gevraagd naar contracten maar wel naar het IB60 formulier dat je jaarinkomen vermeld. Uit die ervaring weet ik dat het mogelijk moet zijn zonder jaarcontract, voldoende inkomsten is vaak wel een vereiste.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
A;s je huisbaas jullie wenst uit te zetten ( en nog wel een fout maakt, zijn probleem), hoef je daar niet akkoord mee te gaan. Als huurder heb je in principe huurbescherming. De huisbaas moet dan naar de kantonrechter, moet daarbij een vervangende huurwoning aanwijzen en moet een schadevergoeding betalen. Het eerste wat je moet doen is dus spoorslags naar het juridisch loket gaan voor verdere actie. Misschien valt er nog iets te redden. Als de verhuurder elders vervangende woonruimte aanwijst, heb je recht op dat andere huis.