Probleem met gasmeter -hoe te laten controleren?

Ik heb van mijn energieleverancier een eindafrekening gekregen van een pand dat deels in mijn bezit is. In die periode heeft het pand leeg gestaan, alleen zijn er gedurende 2 maanden werkzaamheden geweest. Maar nou moet ik een enorm bedrag aan gasverbruik bijbetalen (veel meer dan wij met z'n 2-en verbruiken in ons huis dat iedere dag bewoond wordt). De meterstanden kloppen, dus heb ik navraag gedaan bij de netbeheerder. Die zeggen dat in 9 van de 10 gevallen bij een ijking de gasmeter gewoon goed werkt en dan ben je 400 euro kwijt (bovenop de energierekening) en ze raadden me aan om eerst iemand (een binneninstallateur) de gasmeter en leidingen te laten controleren. Maar binneninstallateuren lijken alleen met water en watermeters te werken, als ik daarop Google, en ze werken altijd in dienst van energiebedrijven. Weet iemand hoe de bedrijven/mensen heten die ik kan vragen te komen controleren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De meeste loodgieters bedrijven doen water en gas. Er zijn er enkelen die zich niet aan gas wagen. Dat is dus gewoon proberen en bellen of ze het voor je kunnen nakijken. Als ze dit niet kunnen kennen ze vast wel iemand in hun kring die dat wel kan.

Daar voor moet je contact opnemen met de netbeheerder in jouw regio. Die is eigenaar van jouw meter.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100