Met wat voor soort dekbed zweet je het minste?

Ik zoek een dekbed dat én lekker warm is, maar waar je niet zo van gaat zweten. Wat voor soort vulling is dan het beste en waar moet je op letten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
23.8K

Het beste antwoord

Wij hebben sinds vorig jaar een dekbed van schapenwol. Lekker warm in de winter en heerlijk in de zomer. Zelfs met de huidige winter hebben we nog steeds het herfstdekbed op bed en hebben het nog niet koud gehad.

Robert
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Natuurlijke matrialen zoals katoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dons of wol. Maar als je allergisch bent voor beide, bestaan er ook hele goede synthetische dekbedden. Die voelen aan als dons en zijn lekker warm terwijl je ze goed ademen. Ga naar een betere beddenspeciaalzaak hiervoor.

Overigens heb ik hele goede ervaringen met de dekbedden van de Hema.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De dekbedden van Asterra worden op bestelling gemaakt door een ambachtelijk bedrijf in Duitsland. De tijk is van biologische katoen. Voor de vulling heeft u keuze uit vele mogelijkheden: lamswol, wildzijde, kamelenwol, kapok, katoen, turf en combinaties van materialen.

Lees voor meer informatie:

http://www.asterra.nl/nieuwsbrieven/Nieuws2008_3/index_files/Page346.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onder een synthetisch dekbed heb je de meeste kans dat je gaat transpireren, omdat deze dekbedden het vocht slecht absorberen, Je staat dan s'morgens soms een beetje onfrisruikend op en je dekbed heeft ook een geurtje.
De beste dekbedden zijn z.g. "dikke duitsers", deze zijn gevuld met 100% dons, en zijn opgeklopt wel 15 cm. dik.
Verwarmen perfect, maar zijn niet goedkoop. Half dons, half eendeveren is ook goed, pas alleen op dat je geen dek koopt, waar de lange pennen nog aan de veren zitten, die voel je heel hinderlijk.
Een alternatief is een wollen dekbed. Maar koop geen dekbed dat als een plank op je lichaam ligt, wat voorkomt bij goedkope kunststof dekbedden.
Laat je goed voorlichten bij de beddenspecialist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk heb ik baat bij anti allergische materialen, is natuurlijk erg persoonlijk omdat ieders huid anders reageert, dus echt maatwerk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf laatst een wollen dekbed gekocht. Vroeger waren die wollen dekbedden zwaar en prikkelig, tegenwoordig super luchtig. Ze nemen ook heel goed vocht op, dus zeker als je veel zweet een aanrader. Ik heb er een van Texelwool, www.wollendekbed.com. Op die site vindt je ook alle info enzo. Suc6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil nooit meer iets anders dan mijn 4 seizoenen Texels schapenwollen dekbed...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een dekbed dat van natuurlijke stoffen zijn gemaakt, bijv. katoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een gansendons dekbed heeft een zeer hoge isolatie waarden,en is warm in de winter en koel in de zomer.
Volgens mij de beste tegen het zweten.