Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een vereiste inkomen als je wilt samenwonen?

Beide 20 jaar, willen graag de volgende stap zetten, samen wonen.

Hoeveel ben je kwijt per maand, wat is een mooi start bedrag, hoeveel uren moeten er in je vaste contract zitten?

Op als deze vragen heb ik zelf géén antwoord.

Graag is al jullie help welkom!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Dat ligt er aan wat je natuurlijk wilt gaan kopen of huren. Ik kan je wel laten zien wat ik kwijt ben samen met mijn vriendin.

Ons inkomen is samen ongeveer €2.000 euro in het handje. We werken beide parttime.
Overzicht van wat wij kwijt zijn aan vaste lasten per maand:
- 520 euro huur
- 110 euro gas/electra
- 20 euro water
- 240 euro boodschappen
- 7 euro inboedelverzekering
- 32 euro tv/internet
- 38 euro gemeenschappelijke belastingen (wij betalen dat dus in termijnen)

Jaarlijks:
- Waterschapsheffing (maar dat weet ik even niet uit mijn hoofd, geloof tussen de 100-200 euro)

Bovenstaande betalen wij samen via een gezamenlijke rekening. Daarnaast heb je natuurlijk je eigen verzekeringen, autokosten, telefoonkosten en bierkosten nog waar je rekening mee moet houden.

Tip!
Wij hebben destijds een excel bestandje aangemaakt waar we alles op een rij hadden gezet. Jullie inkomsten en alle kosten die daar vanaf gaan. Maak een duidelijk overzicht. Dan weet je ook gelijk voor wat voor bedrag je kunt huren e.d. In sommige gevallen krijg je ook huursubsidie. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet de ziekenfonds kosten niet eh?
Eventuele schulden/leningen. Abonnementen v. tijdschriften, magazines, telefoons, sport, . Het kan aardig oplopen met z'n tweeën. Vooral als de ene werkeloos is kunnen de bedragen aardig de pan uit reizen.
In onze situatie komt mijn vrouw uit het buitenland en kwamen er nogeens c.a. 5000 euro kosten bij in 3 jaar tijd. (IND prijskaartjes, ambassade, tijdelijke verblijfsvergunningen, examens, etc. etc.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
P.s. slim van jullie om het een en ander op te schrijven. Wij doen dit maandelijks om te kijken hoe het staat met de financiën. Hoeveel we hebben kunnen sparen enzo. :)
criseyde
12 jaar geleden
En vergeet vooral ook niet om te sparen inderdaad!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteraard is het inderdaad voor iedereen anders. Wij hebben geen schulden of abonnementen op magazines e.d. en daarnaast vermeldde ik al dat je rekening moet houden met je eigen verzekeringen en rekeningen e.d. (dus ook zorgverzekering).
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing