Mag je de stortbak van je WC vullen met grondwater van je eigen perceel?

Ik dacht eraan om regenwater te gebruiken middels een regenton. Maar dat valt soms tijdenlang onvoldoende. Maar met een klein pompje wat water uit het grondwater omhoog pompen kan altijd.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het zou dan gaan om een pompje dat een stortbak van 10 liter vult in 2 minuten en dat afslaat als de stortbak vol is. Dit zal gemiddeld 6x per dag gebeuren

Poet
10 jaar geleden
in: Wonen
4.2K

Het beste antwoord

Beste, natuurlijk mag u dat, echter dient u wel op te letten volgens de wetgeving niets maar dan ook niets stort in uw stortbak wat milieu belastend is...ik zeg dit maar even, want dit is namelijk wettelijk zo vastgesteld. Dus als u gewoon grondwater gebruikt welke niet belast is met; ik noem maar wat zware metalen of chemische stoffen dan is er niets aan de hand en zal uw toilet en de natuur hier ook niet mee benadeeld worden.

Mvgr