Hoe heet zo'n ding dat je op je bed zet (of onder je matras?) zodat je (half) rechtop zit? En waar koop ik het?

Ik krijg een schouderoperatie, hiervoor moet mijn arm 2 weken in een mitella en mag niet teveel bewegen, het leek me handig om het matras iets omhoog te zetten zodat ik 's nachts minder makkelijk op mijn zij draai (en dus minder makkelijk mijn arm draai waardoor het kraakbeen minder goed herstelt).
Hiervoor ben ik op zoek naar een ding waar je kussens tegenaan kan zetten (of het liefst: wat je onder een matras, op je bedbodem kan zetten) zodat ik rechterop lig.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij heten die dingen gewoon een rugsteun. Ik kwam net op deze site terecht: http://www.zorgoutlet.nl/c-1506452/rugsteun-bedsteun-rechtop-zitten-in-bed/. Daar kan je zowel nieuwe als tweedehands rugsteunen voor in bed kopen. Er zijn vast ook wel varianten die je op de lattenbodem zelf kan zetten zodat je lekker op je eigen matras leunt, maar ik weet niet of die anders heten. Ik ben ze nog niet tegengekomen in ieder geval. Oh, ik heb even verder gezocht en op deze pagina: https://www.medicura.nl/webshop/liggen-en-zitten/bedtoebehoren/2/ hebben ze ook matrasophogers, die kan je dus onder je matras leggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry Beer Aan De Muur, ik had mijn antwoord getypt, toen mijn vader belde, dus na het telefoontje pas op antwoorden gedrukt, zonder jouw reactie te kunnen lezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha, maakt niet uit. Hopelijk heeft fidolecosp er wat aan ;-)

Het beste antwoord

Dat heet een ruggensteun, je kunt ze kopen bij de zorgwinkels, maar soms ook gewoon bij Marskramer of Blokker.
http://www.zorgoutlet.nl/c-1551205/nieuwe-rugsteun-bedsteun-rechtop-zitten-in-bed/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt ze ook huren bij thuiszorgwinkels.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou misschien ook nog kunnen.