Kan ik een anti-slip badmat verven met textielverf?

Het dashboard in onze auto heeft een ongewone maat. Daar willen we een anti-slip matje op maken. Nu hebben we een anti-slip badmat gekocht en deze op maat geknipt. Hij is alleen wel wit. Het idee is de mat te verven met kleding verf (bijv. Dylon). Volgens mij is het materiaal spons PVC.
Op de volgende site is een mat te zien van dezelfde soort.
(http://nl.made-in-china.com/co_szglobelink/product_PVC-Sponge-Bath-Mat-Plain-Color_hyhhhgoeg.html)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.4K

Het beste antwoord

Nee, dat gaat niet goed. Dat houdt niet.
De meeste textielverf, zoals die van Dylon, werkt alleen op textiel, katoen en linnen en canvas dus.
Er zijn wel textielverf stiften en potjes, maar om die verf te fixeren, moet je die meestal goed heet strijken.
Dat gaat dus ook niet werken.

Maar het type badmat wat jij gekocht hebt is in allerlei kleuren en patronen te krijgen en zelfs per meter is dat materiaal te koop.
Dat is dan nog goedkoper dan textielverf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, synthetische materialen kunnen niet geverfd worden met textielverf. Die matten zijn op de rol te koop bij bouwmarkten, Blokker en op de markt. +